ÚVOD
HISTORIE
SOUTĚŽ
GALERIE
STÁHNI SI...
MP HRY
SPŘÁTELENÁ STRÁNKA
Poskytovatel účtu

-=RECENZE=-
Vietcong 2
F.E.A.R.
Postal 2
DOOM 3
Vietcong
IL2 Sturmovik

-=NÁVOD=-
Broken Sword 4

-=TITULKY=-
Sliders

-=PROGRAMY=-
Výpočet cívky
Transformátor




Nejpekelnější hra posledního roku.

DOOM. Dnes už legendární hra od ID software, jedné malé americké slavné firmy, je znám ve všech zemích světa už proto, že ho kdejací politici zakázali pro brutálnost, která prý kazí děti a mládež. Ale to lidem nevadilo. Stejně si někdo sehnal těch pár disket (no přece CDčka ještě nebyly) s boží, oprava, pekelnou hrou. Hra na svou dobu měla převratný engine, dříve neviděné masakry lidí i příšer, spoustu zbraní a tuny blbců na odstřel. Příběh byl jednoduchý i když co byste u střílečky čekali.

Na Marsu ve výzkumném centru firmy UAC, která provádí pokusy s bránou do jiných světů, se nechtěně (nebo schválně) povedlo přivolat pár příšerek z nejteplejšího pekla, které vše pojídají a navrch ještě pár zombií z ochranky. Přidejte ještě pár týdnů zábavy i hodně amatérských MODů do hry a víte vše o DOOMu.



V DOOM 3 je v jádru stejný příběh, jenom že v ID SOFTWARE si najali profesionálního spisovatele. O hře můžete slyšet nebo číst už od roku 2000, ale teď ho můžete i hrát. Skoro každý počítačový časopis nebo internetová stránka o DOOMu psala a psala. Většina příznivců ho horlivě očekávala a stále se posouvající datumy vydání je dosti zklamávala.

BR

Ale teď už o hře samotné. Začneme od menu. Je vcelku dobře rozčleněno, i když by mohlo oplývat více věcmi k nastavování. V pozadí Mars neboli rudá planeta s logem DOOMa trojky nám napovídá, že to žádná procházka parkem nebude. Majitelům slabších PC doporučuji hned zavítat do nastavení a zmenšit skoro vše na minimum a potom podle vizáže hry dále upravovat. Já osobně jsem to rozjel na vysoké detaily a 8x Anri-Aliasingem , ale taky vlasním GeForce 6600 128 MB RAM DDR3 a když jsem to zkoušel na druhém PC s GeForce 5200 taky 128 MB RAM, tak víc jak na minumální detaily a 640x480 jsem to nerozběhl. Jinak by vše mělo být v pořádku.

Potom už konečně klikněte na NEW GAME, vyberte obtížnost (jako obvykle tři stupně plus obtížnost NIGHTMARE pro hardcore hráče, která se spřístupní až po dokončení hry) a už konečně po čtyřech nebo i více letech čekání si zahrajete Doom 3.



Po trochu dramatickém začátku se objevíte v přistávacím hangáru, kde se seznámíte s ovládáním. Potom přes scaner dojdete až do jídelny, kde si můžete zahrát videohru na automatu. Videohra dosti připomíná starého DOOMa, i když jen mlátíte slepice. Pak dále pokračujete chodbami a uličkami a při hraní postupně zjišťujete, jak je DOOM 3 propracovaný. S každým člověkem lze mluvit a každý člověk někam jde nebo něco dělá.

Od operátora získáte své osobní PDA. PDA je zde snad nejpropracovanější ze všech her, které jsem měl možnost vidět a hrát. V pozdějších fázích hry PDA nacházíte skoro na každém kroku nebo skoku. Každý pracovník UAC má své osobní PDA, kde může posílat E-Maily, různé videosekvence, které většinou představují nějakou věc nebo oddělení UACu, nebo hlasové poznámky s různými přístupovými kódy ke dveřím i skříňkám, které obsahují spousty a spousty nábojů a brnění.



Dalším plusem hry je grafika. Detailní textury, detailní prostory a postavy vdechují hře realističnost. Právě grafika (spolu s atmosférou) jsou největšími lákadly hry a nejsou to jen plané řeči. Prostředí je velice detailně zpracováno, všechny objekty se lesknou podle dopadu světla, displeje jdou přečíst, nádrže s výbušninami vybuchují, schody se mohou prolomit, někde uniká z trubek plyn, oheň, světlo krásně bliká nebo svítí a dodává hře realistický kabát. I když semtam se chyby naleznou, ale nic není dokonalé. Příšery a lidé jsou skvěle detailní, pohybliví a tělo je přesně jak má být (ne jak v některých budgetových hrách má člověk metrovou hlavu a deseticentimetrové ruce). Fyzikální model by mohl být propracovanější, zvláště u tohoto typu hry. Sice krve je tu dost, ale lidé, zombíci a příšery se po ráně z brokovnice nebo kterékoli jiné zbraně trapně rozpadnou na kostru a následně se vypaří. To mnoho lidí zklamalo, ale i zklame a hře to ubírá na hodnocení. Jak už jsem psal výše hra světla je skvěle propracovaná, takže co se lesknout má to se leskne. Jinak tmavých koutů je tu požehnaně a to je dobře. Nikdy totiž nevíte z kterého temného rohu, stropu či kouta vyskočí zombík s motorovkou a následně vám ufikne palici. To jednoho i druhého vyleká a dodá mu špetku strachu a napětí. Dost už řečí o grafice a pokračujem.



---===ZBYTEK BUDE DOPSÁN V BRZKÉ DOBĚ===---

Witriol - 2004  

9,0 / 10

Plus +
Atmosféra, grafika,
hratelnost, PDA,
zbraně, nepřátelé,
propracovanost.
Mínus -
Nároky na PC, linearita,
model poškození,
chybí závažné novinky.
Verdikt:
Výborná hra se skvělou grafikou,
atmosférou a tuctovým příběhem.
Doporučujeme hrát ve dne.



Witriol © 2006